TY - JOUR
T1 - Anleitung („instruction manual“) zur Anwendung der operationalen Klassifikation von Anfallsformen der ILAE 2017
AU - die ILAE Commission for Classification and Terminology
AU - Fisher, Robert S.
AU - Cross, J. Helen
AU - D’Souza, Carol
AU - French, Jacqueline A.
AU - Haut, Sheryl R.
AU - Higurashi, Norimichi
AU - Hirsch, Edouard
AU - Jansen, Floor E.
AU - Lagae, Lieven
AU - Moshé, Solomon L.
AU - Peltola, Jukka
AU - Roulet Perez, Eliane
AU - Scheffer, Ingrid E.
AU - Schulze-Bonhage, Andreas
AU - Somerville, Ernest
AU - Sperling, Michael
AU - Yacubian, Elza Márcia
AU - Zuberi, Sameer M.
N1 - Funding Information:
Interessenkonflikt. R. S. Fisher besitzt Aktienoptio-nen von Avail Pharmaceuticals, Cerebral Therapeutics, ZetoundSmartMonitorundhatForschungszuschüsse von Medtronic und der National Science Foundation (NSF) erhalten. J. A. French gibt Unterstützung durch das Epilepsy Study Consortium an, das ihren univer-sitären Arbeitgeberfürihre BeratertätigkeitimZu-sammenhang mit Acorda, Alexza, Anavex, BioPharm Solutions, Concert, Eisai, GeorgiaRegents University, GWPharma,Marathon,Marinus,Neurelis,Novartis,Pfizer,Pfizer-Neusentis,Pronutria,Roivant,Sage,SciFluor, SK Life Sciences, Takeda, Turing,UCB Inc.,Ultragenyx, Upsher Smith, Xenon Pharmaceuticals und Zynerba bezahlt, darüber hinaus Zuschüsse und Forschungs-unterstützung von Acorda, Alexza, LCGH, Eisai Medical Research, Lundbeck, Pfizer, SK Life Sciences, UCB, Ups-her-SmithundVertexsowieForschungsunterstützung durch das National Institute of Neurological Disorders and Stroke (NINDS), das Epilepsy Therapy Project, die Epilepsy Research Foundation, und das Epilepsy Study Consortium. Sie erhielteine Bezahlungals Mitglied des Editorial Boads von Lancet Neurology, Neurology Today und Epileptic Disorders und frühere Tätigkeit als Associate Editor von Epilepsia. S. R. Haut ist Beraterin fürAcordaund Neurelis.E.Hirschhat Honorare für Vorträge und/oderBeratungvon Novartis, Eisai und UCBerhalten.S.L.MoshéeinejährlicheVergütungvon ElsevierfürseineArbeitalsAssociateEditorfür„Neuro-biologyofDisease“,TantiemenauszweiBüchern,dieer mit herausgegeben hat und Beraterhonorare von Eisai und UCB. J. Peltola hat an klinischen Studien für Eisai, UCB und Bial teilgenommen, erhielt Forschungsunter-stützungen von Eisai, Medtronic, UCB und Cyberonics sowie Honorare von Cyberonics, Eisai, Medtronic, Orion Pharma und UCB, Reisekostenunterstützungen zu Kongressen von Cyberonics, Eisai, Medtronic und UCB undHonorarefürBeratungstätigkeitenfürCyberonics, Eisai, Medtronic, UCB und Pfizer. I. E. Scheffer ist Mit-glied der Editorial Boards von Neurology und Epileptic Disorders, erhältzukünftigmöglicherweise Einnah-men aus dem schwebenden Patent WO61 / 010176 (eingereicht: 2008): therapeutische Substanz, und hat Beratungshonorare von GlaxoSmithKline, Athena Diagnostics, UCB, Eisai und Transgenomics erhalten. S. M. Zuberi ist Chefredakteur des European Journal of Pediatric Neurology, für das er ein jährliches Honorar von Elsevier Ltd. erhält, und erhielt Forschungsgelder von Dravet Syndrome UK, Epilepsy Research UK, UCB Pharma und der Glasgow Children’s Hospital Charity. DieverbleibendenAutorenlistetenkeineAngabenauf, die für die Klassifizierung von Anfallstypen relevant sind.C.D’Souza,E.Somerville undE.M. Yacubianha-benkeineInteressenkonflikte.A.Schulze-Bonhagehat Honorare fürVorträge undBeratungvon Cyberonics, Desitin, Eisai, Precisis und UCB erhalten. M. Sperling hatVerträge überdie Thomas JeffersonUniversity mit Eisai, UCB Pharma, Sunovion, SK Life Sciences, Marinus, Lundbeck, Medtronics, Visualase, Accorda, Upsher-Smith, Brain Sentinel, und Glaxo geschlossen; er bekommt Forschungsunterstützung von der Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) und dem NIH über die Thomas Jefferson University. Zudembestehtein Beratervertragüberdie Thomas Jefferson University mit Medtronics. Wir bestätigen, dass wirdie Position derZeitschriftzu Themen, die mit ethischen Veröffentlichungen zu tun haben, gelesen haben und bestätigen und dass dieser Bericht mit diesen Leitlinien übereinstimmt.
Publisher Copyright:
© 2018, Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.
PY - 2018/11/1
Y1 - 2018/11/1
N2 - This companion paper to the introduction of the International League Against Epilepsy (ILAE) 2017 classification of seizure types provides guidance on how to employ the classification. The classification is illustrated by tables, a glossary of relevant terms, a table mapping old to new terms, recommended abbreviations and examples. Basic and extended versions of the classification are available depending on the desired degree of detail. Key signs and symptoms of seizures (semiology) are used as a basis for categorization of seizures that are focal or generalized from onset or with unknown onset. Any focal seizure can be further optionally characterized with respect to whether awareness is retained or impaired. Impaired awareness during any segment of the seizure renders it classified as a focal impaired awareness seizure. Focal seizures can be further optionally characterized by the first motor signs and symptoms as atonic, automatisms, clonic, epileptic spasms, hyperkinetic, myoclonic or tonic activity. Nonmotor onset seizures can be manifested as autonomic, behavior arrest, cognitive, emotional, or sensory dysfunction. The earliest prominent manifestation defines the seizure type, which can then further progress to other signs and symptoms. Focal seizures can become bilateral tonic–clonic seizures. Generalized seizures include an early involvement of bilateral networks from the onset. Generalized motor seizure characteristics comprise atonic, clonic, epileptic spasms, myoclonic, myoclonic–atonic, myoclonic–tonic–clonic, tonic or tonic–clonic manifestatíons. Nonmotor (absence) seizures are typical or atypical or seizures that present prominent myoclonic activity or eyelid myoclonia. Seizures of unknown origin may have features that can still be classified as motor, nonmotor, tonic–clonic, epileptic spasms or behavior arrest. This users’ manual for the ILAE 2017 seizure classification can assist the acceptance of the new system.
AB - This companion paper to the introduction of the International League Against Epilepsy (ILAE) 2017 classification of seizure types provides guidance on how to employ the classification. The classification is illustrated by tables, a glossary of relevant terms, a table mapping old to new terms, recommended abbreviations and examples. Basic and extended versions of the classification are available depending on the desired degree of detail. Key signs and symptoms of seizures (semiology) are used as a basis for categorization of seizures that are focal or generalized from onset or with unknown onset. Any focal seizure can be further optionally characterized with respect to whether awareness is retained or impaired. Impaired awareness during any segment of the seizure renders it classified as a focal impaired awareness seizure. Focal seizures can be further optionally characterized by the first motor signs and symptoms as atonic, automatisms, clonic, epileptic spasms, hyperkinetic, myoclonic or tonic activity. Nonmotor onset seizures can be manifested as autonomic, behavior arrest, cognitive, emotional, or sensory dysfunction. The earliest prominent manifestation defines the seizure type, which can then further progress to other signs and symptoms. Focal seizures can become bilateral tonic–clonic seizures. Generalized seizures include an early involvement of bilateral networks from the onset. Generalized motor seizure characteristics comprise atonic, clonic, epileptic spasms, myoclonic, myoclonic–atonic, myoclonic–tonic–clonic, tonic or tonic–clonic manifestatíons. Nonmotor (absence) seizures are typical or atypical or seizures that present prominent myoclonic activity or eyelid myoclonia. Seizures of unknown origin may have features that can still be classified as motor, nonmotor, tonic–clonic, epileptic spasms or behavior arrest. This users’ manual for the ILAE 2017 seizure classification can assist the acceptance of the new system.
KW - Classification
KW - Epilepsy (taxonomy)
KW - Focal
KW - Generalized
KW - Seizures
UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85056360349&partnerID=8YFLogxK
UR - http://www.scopus.com/inward/citedby.url?scp=85056360349&partnerID=8YFLogxK
U2 - 10.1007/s10309-018-0217-7
DO - 10.1007/s10309-018-0217-7
M3 - Review article
AN - SCOPUS:85056360349
SN - 1617-6782
VL - 31
SP - 282
EP - 295
JO - Zeitschrift fur Epileptologie
JF - Zeitschrift fur Epileptologie
IS - 4
ER -